Wikia

Zhaitan is de naam gegeven door de legende van de dwergen aan de Elder Dragon van Orr. Het sliep voor een onbekende tijd onder het land van Orr. Maar, 100 jaar geleden is hij ontwaakt van zijn slaap. De kracht waarmee het tot leven kwam heeft het gezonken land doen herrezen en heeft vele corsairs, die een veilig haven of de rijkdommen van Orr zochten, het leven gekost. De terugkeer van Orr heeft ook voor aardbevingen gezorgd, waaruit vloedgolven zijn ontstaan die vele aan de kust gelegen plaatsen, zoals de Battle Isles en Lion's Arch, heeft verwoest.

Zhaitan heeft zijn immense kracht van necromantie gebruikt om de dwalende dode van Orr over te nemen, hiermee had hij een groots leger gecreëerd. Toen, deed hij gezonken schepen van corsairs doen herrijzen en gebruikten deze om zijn eigen ondode bemanning te voorzien, hiermee maakte hij een formidabele marine die gelijk stond met zijn leger. De marine van de draak strekte zich uit rond de herrezen land van Orr, naar de stranden van de Ring of Fire Island Chain, over de Zeestraat van Malchor, en blokkeerde hiermee toegang tot Cantha. In de laatste eeuw heeft Zhaitan's ondode marine verzekerd dat niemand in of uit Tyria komt, iemand die dit zou proberen zou toegevoegd worden aan de draak's marine. Zhaiten zelf heeft controle over de legers vanuit zijn hol in de corrupte ruïnes van de heilige stad Arah.

NotitiesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki