Wikia

Ouder dan de Zes, van en tijd voor mensen, Forgotten, en misschien zelfs voordat de giganticus lupicus voet had gezet op de wereld van Tyria. Was er een mysterieuze ras van Elder Dragons, draconische wezens die meer gevaarlijker waren dan welk gevaar dat Tyria ooit heeft meegemaakt.

Promordus was de eerste die deed ontwaken, creërend van chaos in de Dieptes of Tyria and verzekerde dat de asura nooit terug kunnen komen. De dwergen reisden in de diepte om de legers onder druk te zetten, het is onbekend hoe succesvol hun zijn. Na Primordus kwam Zhaitan, die met zijn ontwaking het land van Orr heeft doen rijzen. Met vloedgolven in de kusten van Tyria, duizenden vonden de verdrinkingsdood. Zhaitan nam de dode over tot zijn leger, strekkend over de Zeestraat van Malchor en blokkeert hiermee de toegang tot Cantha.

Andere draken begonnen te ontwaken. Een draak ontwaakte van de boden van de zee, die tentakels creëerden uit de rivieren en meren. Een andere, Jormag, niet de draak uit het ijs van het Drakkar Meer, verdreef de norn van de Verre Shiverpeaks. Meest recentelijk, Kralkatorrik rees noordelijk van de Charr Homelands, en vloog naar het zuiden over Ascalon en de Blazeridge Gebergte, waar hij dood en verderf zaaide over alles in zijn pad.

De oude draken houden tot op de dag van vandaag in Tyria in zijn grip, waar hun krachten rivaliserend zijn van de goden henzelf. Als de rassen van Tyria willen overleven, zullen zij hard samen moeten werken om deze beesten te verslaan.

NotitiesEdit

  • Het verhaal spreekt over een "cyclus" in de ontwaking. Niets meer is bekend over deze uitspraak.
  • De draken lijken op het eerste gezicht niet zo verenigd tegenover elkaar dan eerst gedacht. In een interview werd gesproken dat de draken onder elkaar strijden. (Bron nodig)

Around Wikia's network

Random Wiki